Design and Development of an Escape Game as a Knowledge Transfer Tool in Preparation for an Accreditation Visit in a Health Care Facility

Authors

  • Amélie Chabrier CHU Sainte-Justine, Montréal, Quebec
  • Aurélia Difabrizio CHU Sainte-Justine, Montréal, Quebec
  • Geneviève Parisien CHU Sainte-Justine, Montréal, Quebec
  • Suzanne Atkinson CHU Sainte-Justine, Montréal, Quebec
  • Jean-François Bussières CHU Sainte-Justine and Université de Montréal, Montréal, Quebec

DOI:

https://doi.org/10.4212/cjhp.3163

Abstract

Background: Knowledge transfer helps health care staff to be competent, well informed, and up to date. It also contributes to adherence to standards and best practices.

Objectives: To design, implement, and evaluate an escape game based on a selection of Accreditation Canada required organizational practices (ROPs).

Methods: This prospective descriptive study involved nurses and pharmacists in a health care centre. An escape game based on 6 ROPs was designed. The game was played by teams of participants in a patient room within the centre, with each game lasting 25 minutes. Participants’ satisfaction with various aspects of their experience was assessed.

Results: A total of 200 people (52 teams) participated in the escape game. About half of the teams (n = 28) completed the game within the allotted time (average completion time 20 minutes, 53 seconds; standard deviation [SD] 2 minutes, 45 seconds). On average, 1.32 (SD 0.88) clues were provided to successful teams and 1.88 (SD 0.95) to unsuccessful teams. Participants were very satisfied with their experience. However, members of unsuccessful teams had significantly lower agreement that the escape game was relevant to their practice and that it was an effective method of communication.

Conclusions: An escape game based on a selection of ROPs was successfully implemented as part of the hospital’s preparation for an accreditation visit. Use of an escape game as a knowledge transfer tool was appreciated by the staff.

RÉSUMÉ

Contexte : La transmission des connaissances aide le personnel de la santé à être compétent, bien informé et à jour. Elle contribue également au respect des normes et des meilleures pratiques.

Objectifs : Concevoir, mettre en œuvre et évaluer un jeu d’évasion basé sur une sélection de pratiques organisationnelles requises (POR) d’Agrément Canada.

Méthodes : Des infirmiers et des pharmaciens d’un centre de santé ont participé à cette étude prospective descriptive. Un jeu d’évasion basé sur 6 POR a été conçu. Des équipes de participants y ont joué dans une chambre de patient au sein du centre, chaque partie durant 25 minutes. La satisfaction des participants à l’égard de divers aspects de leur expérience a été évaluée.

Résultats : Au total, 200 personnes (52 équipes) y ont participé. Environ la moitié des équipes (n = 28) ont terminé le jeu dans le temps imparti (temps moyen d’achèvement 20 minutes, 53 secondes ; écart type [ET] 2 minutes, 45 secondes). En moyenne, 1,32 indice (ET 0,88) a été remis aux équipes qui l’ont réussi et 1,88 (ET 0,95) aux équipes qui ont échoué. Les participants étaient très satisfaits de leur expérience. Cependant, les membres des équipes ayant échoué étaient significativement moins d’accord sur le fait que le jeu d’évasion était pertinent pour l’exercice de leur profession et qu’il s’agissait d’une méthode de communication efficace.

Conclusions : Un jeu d’évasion basé sur une sélection de POR a été mis en place avec succès dans le cadre de la préparation de l’hôpital à une visite d’agrément. L’utilisation d’un jeu d’évasion comme outil de transmission des connaissances a été reçue de manière positive par le personnel.

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2022-08-03 — Updated on 2022-10-03

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